Регіональні сайти Люстрації 2.0

Закон про люстрацію потрібно повністю переписати – правозахисник

фото: rbc.ua
фото: rbc.ua

Закон про люстрацію потребує внесення змін, в іншому випадку Україну чекає ряд позовів до Європейського суду з прав людини від звільнених на підставі цього закону посадових осіб.

Як передає кореспондент «Коментарів», про це сьогодні, 13 листопада, на прес-конференції в Києві заявив директор Харківської правозахисної групи Євген Захаров.

Захаров зазначив, що особливо недосконалою і такою, що порушує права людини, є норма про трудову люстрацію, згідно з якою безумовному звільненню підлягають ті чиновники, які рік і більше працювали на посадах за часів президентства Януковича.

«Є люди, яких, на думку керівників, звільняти абсолютно недоречно. Тому поки вони залишаються на посаді. Не можна звільняти людей просто тому, що вони рік працювали за Януковича – це принцип колективного звільнення. Потрібен індивідуальний підхід, індивідуальне рішення, а потім, якщо будуть підстави – індивідуальне звільнення», – сказав правозахисник.

Також Захаров підкреслив, що головним недоліком закону «Про очищення влади» є те, що рішення про трудову люстрацію тієї чи іншої посадової особи приймає безпосередньо її керівник.

«Так не має бути. Рішення має приймати незалежна, неупереджена інстанція», – додав Захаров.

Правозахисник зазначив, що в разі звільнення чиновників їх безпосередніми керівниками люстрація може здійснюватися вибірково, а мета такої люстрації – позбутися неугодних працівників.

Крім того, він додав, що в законі не чітко виписана термінологія щодо того, з якого рівня керівництва підлягає люстрації той чи інший чиновник.

«Є два незрозумілих поняття. Перше – це самостійні структурні підрозділи, керівники та заступники яких повинні бути звільнені. У юристів є різні пояснення, що це таке самостійні структурні підрозділи. Одні кажуть, що це підрозділи – юридичні особи, але практика люстрації показує, що звільняють чиновників тих підрозділів, які не мають такого статусу. Зокрема, в генеральній прокуратурі був звільнений начальник міжнародно-правового управління та його заступники.

Друге – це територіальні райвідділу, 95 % керівництва яких повинні бути звільнені після люстрації. Наприклад, я вважаю, що звільняти 95% начальників райвідділів – це повне божевілля. Що тоді станеться з міліцією, ким його замінити», – зазначив правозахисник.

Крім того, Захаров вважає, що якщо в цей закон не будуть внесені зміни, то Україна як держава з часом буде мати справу з великою кількістю звернень до Європейського суду з прав людини від звільнених чиновників.

Також він додав, що вже сьогодні є кілька звернень до Конституційного Суду України щодо конституційності низки положень цього закону.

Захаров сподівається, що парламент VIII скликання зможе внести зміни в цей закон, особливо в частині трудової люстрації з тим, щоб відповідальність, передбачена цим законом, мала особистий, а не колективний характер.

«Призупинити чинний закон для того, щоб змінити його – юридично можна й необхідно. Для цього необхідне рішення парламенту, Президента чи групи депутатів», – уточнив Захаров.

«На мій погляд, цей закон потрібно повністю переписати. І, я вважаю, що це під силу новому парламенту», – підсумував правозахисник.

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що 15 жовтня в Україні був опублікований закон «Про очищення влади» (про люстрацію).

Коментарі

Залишити відповідь

Top