Регіональні сайти Люстрації 2.0

Закон про люстрацію приймуть у вересні – Сергій Соболєв

фото: rbc.ua
фото: rbc.ua

Верховна Рада України ухвалить у другому читанні закон про очищення влади (люстрацію) на початку вересня. Такий прогноз під час брифінгу зробив лідер фракції “Батьківщина” Сергій Соболєв, передає УНН.

Він зазначив, що цей закон потрібно приймати разом з “законом про десепаратизацію”. Соболєв пояснив, що “закон про десепаратизацію” дає можливість притягувати до відповідальності всіх, хто причетний до підтримки терористів.

“Я думаю, ми зможемо доопрацювати за два тижні ці закони і в вересні їх прийняти, щоб вони діяли під час виборів до нового парламенту”, – резюмував нардеп.

Як повідомлялося, сьогодні Верховна Рада прийняла в першому читанні закон про очищення влади. Це рішення підтримали 252 народних депутата.

Метою законопроекту є відновлення довіри до влади і створення умов для побудови нової системи органів влади відповідно до європейських стандартів.

Законопроектом пропонується запровадити проведення процедури відповідної перевірки при вирішенні питання про можливість призначення особи, як суб’єкта перевірки, на посаду в органах влади, а також організацію процедури перевірки осіб, які є суб’єктами перевірки на відповідність певним законопроектом критеріям, з метою вирішення питання про можливість їх подальшого перебування на відповідній посаді.

Суб’єктами перевірки, згідно з проектом закону, є керівництво Верховної Ради України, центральних органів виконавчої влади, генеральний прокурор, глави СБУ, Національного банку, Рахункової палати, народні депутати, посадові особи ВСУ, судді Конституційного суду, члени Вищої ради юстиції, посадові особи правоохоронних органів , члени Центральної виборчої комісії, посадові особи інших органів держвлади, а також особи, які претендують на зазначені посади.

Суб’єктами, які не пройшли перевірку, є президент, керівники центральних органів виконавчої влади, правоохоронних органів, обласних, районні прокурори, прокурори в містах, які займали посади в період з 25 лютого 2010 року за 22 лютого 2014-го; керівництво адміністрації президента, а також керівництво територіальних підрозділів МВС і СБУ, які займали посади з 1 грудня 2013 року по 22 лютого 2014-го і не були звільнені у цей період за власним бажанням.

Крім того, що не пройшли перевірку вважаються особи, які до 19 серпня 1991 року працює на керівних посадах Комуністичної партії, ЦК ВЛКСМ, були співробітниками КДБ, служили або співпрацювали зі спецслужбами інших країн.

Разом з тим суб’єктами, які не пройшли перевірку, вважаються особи, які не пройшли перевірку інформації в декларації про майно, доходи та витрати і не змогли довести законність джерел походження отриманих прибутків.

“Організація проведення перевірки покладається на керівника (заступника керівника) відповідного органу державної влади (державного органу), де працює суб’єкт перевірки та/або який призначає суб’єкта перевірки (укладає з ним трудовий контракт (угода), або на посади в якому претендує кандидат, крім випадків, встановлених цим законом”, – йдеться в тексті проекту закону.

Організація перевірки осіб, які займають виборні посади або претендують на таку посаду, покладається на ЦВК.

Згідно пояснювальній записці, для забезпечення організації проведення перевірки керівник органу перевірки буде подавати на затвердження в Національне агентство України з питань державної служби через його територіальні органи на місцях проект плану проведення заходів з перевірки працівників органу перевірки, погоджений з територіальним органом центрального органу виконавчої влади із забезпечення реалізації державної податкової політики.

Перевірці підлягають відомості про достовірність інформації, викладеної в деклараціях про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру щодо суб’єкта перевірки та близьких йому осіб за три попередні роки заняття посад, доходам; притягнення особи до відповідальності за корупційні правопорушення.

Проект закону передбачає, що Національне агентство України з питань державної служби для організації перевірок керівників, реалізації громадського контролю за проведенням перевірок та оскарження рішень органів перевірки створює центральну та територіальні комісії з перевірки, в яких обов’язково включаються на громадських засадах з правом голосу не менше одного представника громадськості та одного представника ЗМІ.

Порядок формування таких комісій і регламент їх діяльності визначаються Національним агентством України з питань державної служби. Члени центральної і територіальних комісій з перевірки призначаються строком на один рік без права повторного призначення. Центральна комісія з перевірки є органом перевірки для окремих категорій суб’єктів перевірки.

Крім того, законопроектом регулюється питання підготовки та проведення перевірки, терміни проведення перевірки, затвердження результатів перевірки, наслідки непроходження перевірки, порядок оскарження рішень органів перевірки, участі громадськості в перевірці.

Сегодня

Залишити відповідь

Top